Riippumaton opas vastuullisen vaatteen maailmaan jo vuodesta 2008

Vaate on parhaimmillaan kaunis niin sisältä kuin ulkoakin. Jotta ulkoisten arvojen lisäksi sisäinen kauneus pääsisi valloilleen, pitää tehdä näkyväksi se, mistä meidän vaatteemme tulevat: Kaikki ne raaka-aineet ja työvaiheet, joita on tarvittu vaatteen valmistukseen. Kaikki ne ihmiset, joiden käsien kautta vaate on matkannut ennen kuin se päätyy meidän päällemme. Koko se muodin järjestelmä, jonka varassa nykyinen vaateteollisuus pyörii.

Vihreät vaatteet avaa pilkahduksia vaatteen nurjalle puolelle, mutta samalla luo visioita siitä, miten voisimme nauttia vaatteista hyvällä omallatunnolla. Jos haluat tietää lisää, mitä Vihreät vaatteet tarkoittaa ja miksi vaatealan vastuullisuudesta pitää puhua, lue lisää FAQ-sivulta.

Vuodesta 2008 toiminutta sivustoa ylläpitää vastuullisen vaateteollisuuden asiantuntija, Anniina Nurmi. Sivusto on riippumaton ja itsenäinen, ei-kaupallinen media. Vuoden 2017 aikana tehty sivuston uudistustyö ja sisällöntuotanto on tehty Koneen Säätiön tuella.

Seuraa Vihreitä vaatteita & Anniinaa:

Facebook: @vihreatvaatteet
Instagram: @nurmianniina